Comenius 2012-2014
„Nasza droga do wolności – od totalitaryzmu do demokracji”
Od września 2012 nasza szkoła realizuje projekt w programie Comenius finansowany ze środków Unii Europejskiej. Współpracujemy ze szkołami z Hiszpanii (Vilassar de Mar), Węgier (Szeged), Niemiec (Amberg), Chorwacji (Zagrzeb), Litwy (Gelvonai) i Estonii (Kivioli).
Cele projektu:
1) Uczenie się świadomego obywatelstwa, docenienie demokracji poprzez poznawanie historii współczesnej
2) Pogłębienie poczucia poszanowania i tolerancji dla innych narodów
3) Pogłębienie wiedzy historycznej o reżimach totalitarnych
4) Ćwiczenie umiejętności komunikowania się w języku angielskim i w innych językach europejskich
5) Poznanie innych kultur europejskich
6) Rozwijanie kreatywności, umiejętności organizacyjnych oraz wiedzy z zakresu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych
Zamierzamy pogłębiać naszą wiedzę historyczną w zakresie poszczególnych obszarów tematycznych:
1) Przesiedlenia po 1945 roku
2) Powstania przeciwko reżimowi
3) Represje reżimu
4) Ważne postaci
5) Wydarzenia prowadzące do obalenia reżimu
6) Odzwierciedlenie w sztuce i literaturze
7) Wejście do NATO i UE
We współpracy z innymi szkołami partnerskimi będziemy tworzyć stronę internetową oraz blog poświęcone tematyce naszego projektu. W trakcie naszych badań powstanie także film video dokumentujący działania i osiągnięcia w poszczególnych obszarach tematycznych.
Ważną częścią naszej aktywności będą również tzw. wizyty robocze w krajach szkół partnerskich. Każda szkoła zorganizuje jedną wizytę, tak więc spotkamy się łącznie siedem razy w siedmiu różnych krajach przez dwa lata trwania projektu. Już 29 listopada jedziemy do Hiszpanii, w marcu 2013 do Niemiec, następnie w maju do Chorwacji.
Nasza szkoła organizuje wizytę roboczą we wrześniu 2013 roku, będziemy wówczas gościć delegacje uczniów i nauczycieli wszystkich naszych grup partnerskich. Ponadto, w przyszłym roku szkolnym odbędą się jeszcze spotkania na Litwie (listopad), na Węgrzech (marzec 2014) oraz w Estonii (maj 2013).
Każda wizyta ma trwać pięć dni, w trakcie jej trwania będą miały miejsce spotkania w szkole uczniów i nauczycieli biorących udział w wizycie, rozmowy tematyczne i prezentacja filmów video, jak również wycieczki do miejsc historycznych związanych z tematyką naszego projektu. Podczas każdej takiej wizyty będziemy również mieć możliwość bliżej poznać kulturę i obyczaje kraju goszczącego, poćwiczyć język angielski w komunikacji z różnymi nacjami oraz język miejscowy a także zacieśnić relacje z uczniami i nauczycielami z innych szkół partnerskich.
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH UCZNIÓW. CI NAJBARDZIEJ ZAANGAŻOWANI WEZMĄ UDZIAŁ W WIZYTACH ROBOCZYCH POZA GRANICAMI NASZEGO KRAJU W CAŁOŚCI FINANSOWANYMI ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Możesz do nas dołączyć w każdej chwili, zapraszamy J
Jeśli jesteś zainteresowana / zainteresowany, prosimy o kontakt z jednym z nauczycieli również zaangażowanych w nasz projekt:
Anna Lewandowska (język angielski, koordynator projektu)
Katarzyna Lęcznar (historia)
Aleksandra Saulewicz-Gruszczyńska (język polski)
Michał Żelazny (etyka, technologia informacyjna)
Agata Tippe (język angielski)
Anna Obara (język niemiecki)
Ana Castellanos (język hiszpański)