W dniu 8 października 2022 roku uczniowie klas pierwszych wzięli udział w corocznie organizowanym rajdzie Śladami Aleksandra Kamińskiego – patrona naszego liceum. W czasie rajdu wychowanków wspierali pełni pasji i zaangażowania nauczyciele, którzy monitorowali zadania, z jakimi musieli zmierzyć się uczestnicy.
Rajd został podzielony na sześć etapów. Jako pierwsi wystartowali uczniowie klasy IA. Ich przygoda rozpoczęła się około godziny 8:45 przy bramie głównej Cmentarza Wojskowego na Powązkach. W kolejnych minutach do rajdu przystępowały następne klasy pierwsze. W kilkuosobowych grupach licealiści musieli się zmierzyć z zadaniami, które otrzymali do samodzielnego wykonania. Pierwszym etapem rajdu było dotarcie do grobu Aleksandra Kamińskiego, który należało odszukać na powązkowskim cmentarzu.
Następnie udali się na ulicę Dzielną, przy której usytuowane jest Muzeum Więzienia Pawiak. Tam zapoznali się z jego zbiorami i otrzymali kolejne wytyczne. Później udali się na ulicę Długą, gdzie 26 marca 1943 miała miejsce najsłynniejsza akcja Szarych Szeregów, znana jako Akcja pod Arsenałem.
Następnym punktem wędrówki śladami Aleksandra Kamińskiego był Pomnik Mikołaja Kopernika na Krakowskim Przedmieściu. Końcowym etapem rajdu było dotarcie do Muzeum Harcerstwa znajdującego się przy ulicy Konopnickiej.
Uczestnicy rajdu wykonując poszczególne zadania, musieli wykazać się nie tylko gruntowną znajomością topografii Warszawy, ale również dokładną wiedzą dotyczącą biografii Aleksandra Kamińskiego i chlubnej historii Szarych Szeregów. Rajd śladami patrona naszej szkoły zakończył się wczesnym popołudniem. Jego uczestnicy-uczniowie klas pierwszych z wielkim zaangażowaniem wykonywali powierzone im zadania. Na każdym etapie wędrówki mogli oczywiście liczyć na pomoc i wsparcie nauczycieli, którzy z ogromną cierpliwością udzielali cennych rad i wskazówek. Bardzo pomocni okazali się również uczniowie starszych klas, którzy po raz kolejny mieli zaszczyt uczestniczyć w szkolnym Rajdzie Śladami Aleksandra Kamińskiego.
Niewątpliwie takie wydarzenia nie tylko pogłębiają ogólną wiedzę i sprawność licealistów, ale również integrują szkolną społeczność.