W ramach 21 Międzynarodowego Dnia Języków Obcych (26 września) zaproponowaliśmy uczniom konkursy promujące naukę języków obcych oraz lekcje tematyczne.
Najwięcej uczniów zaangażowało się w przygotowanie plakatów dotyczących 22 państw (wszystkie klasy w szkole). Ich inwencję twórczą można było podziwiać na forum.
Następnie odbył się quiz wiedzy o tych krajach (Włochy, Ukraina, Niemcy, Francja, Anglia, Hiszpania, Argentyna, Meksyk, Kuba, Austria, Szwajcaria, Lichtenstein, Francja, Belgia, Luksemburg, Kanada, Australia, Stany Zjednoczone, Nowa Zelandia, Szkocja, Walia, Irlandia, Anglia, RPA). Tematyka obejmowała następujące zagadnienia: ciekawostki, położenie geograficzne, flaga, stolica, gastronomia, sławni ludzie, języki, ciekawe miejsca, sztuka, fauna i flora. Możliwy był udział w zespołach 2-osobowych.
Nagrodą główną, za pierwsze miejsce jest dodatkowe nieprzygotowanie do wykorzystania przez klasę na wybranym języku obcym. Dodatkowo wygrana drużyna (dwie osoby) otrzyma ocenę celującą za aktywność z wybranego przez siebie języka.
Nagrodą za drugie miejsce jest plus z aktywności dla całej klasy z wybranego języka obcego. Dodatkowo wygrana drużyna otrzyma ocenę bardzo dobrą za aktywność z wybranego przez siebie języka.
Nagrodą za trzecie miejsce jest możliwość obejrzenia wybranego obcojęzycznego filmu, na wybranej lekcji języka obcego. Dodatkowo wygrana drużyna otrzyma ocenę bardzo dobrą za aktywność z wybranego przez siebie języka.
Zwycięzcy:
I miejsce – 3d
Tadeusz Kielak – j.hiszpański
Kacper Sławiński – j.niemiecki
II miejsce – 3c
Maks Domżalski – j.hiszpański
Kacper Lenkiewicz – j.niemiecki
III miejsce – 2c
Agata Włodarska – j.angielski
Matylda Paluch – j.angielski
Tego dnia odbyło się również spotkanie poświęcone zagadnieniu: Dlaczego warto się uczyć języka hiszpańskiego? Zajęcia w języku hiszpańskim z udziałem zaproszonego gościa – pana Marcina Siemdaja, dyrektora Extendy, Agencji Promocji Regionu Andaluzji zainteresowały uczniów klas drugich i trzecich. Mogli oni dowiedzieć się między innymi jakie kierunki studiów wybierać, jak łączyć to z nauką języka obcego oraz jakie możliwości ciekawej pracy oferuje Hiszpania, a w szczególności jeden z jej największych regionów – Andaluzja.
Klasa 2c uczestniczyła w zajęciach teoretyczno – warsztatowych Spanglish – nowy język na styku dwóch kultur. Uczniowie dowiedzieli się jak i dlaczego powstał, gdzie jest używany. Mogli również posłuchać, jak brzmi (zapoznali się z fragmentami utworów literackich, rozmów i piosenek).